پنج شنبه 2 آذر 1396 | Thursday, 23 November, 2017
تاریخ : 30 , فروردین, 1393 ساعت :9:30

کارون نیوز- نوید قائدی:پنجشنبه گذشته برای خريد برخی اقلام مصرفي وارد خيابان سلمان فارسي شرقي شدم خياباني كه بعنوان مركز شهر اهواز و نبض بازار بوده و نه تنها ميان شهروندان اهواز بلكه ساكنان استان خوزستان و حتي مردمان كشور كه سفري به اهواز داشته اند، شناخته شده است و عملكردي مانند خيابان انقلاب تهران […]

کارون نیوز- نوید قائدی:پنجشنبه گذشته برای خريد برخی اقلام مصرفي وارد خيابان سلمان فارسي شرقي شدم خياباني كه بعنوان مركز شهر اهواز و نبض بازار بوده و نه تنها ميان شهروندان اهواز بلكه ساكنان استان خوزستان و حتي مردمان كشور كه سفري به اهواز داشته اند، شناخته شده است و عملكردي مانند خيابان انقلاب تهران را دارد.

خياباني كه چندين سال متوالي براي احداث ايستگاه هاي مترو و ترميم و مرمت پياده روها و معبر آن مسدود بود و سال گذشته قبل از روز فرخنده 22 بهمن ماه بصورت پياده راه با تغيير در فرمت پياده روها و معبر مياني آن افتتاح شد ، اجراي پروژه مصادف بود با تغيير در مديريت كلان شهرداري اهواز همچنين تسريع در علميات اجرايي آن طي ماههاي پاياني جهت آماده سازي آن براي راهپيمايي روز پيروزي انقلاب كه البته كار خوبي بود اگر با كيفيت مطلوب و با نظارت دقيق و كارشناسي متعهدانه همراه بود كه متاسفانه اينگونه نشد ، اينجانب از قبل به نحوه كفپوش گذاري اين خيابان ايراد داشتم زيرا آن را مطابق اصول مهندسي و عرف اجراي آن در دنيا نمي دانم و سعي ام بر اين بود تا در فرصتي مناسب  فيلم هاي مستند كفپوش گذاري را در بسياري از كشور هاي دنيا كه قدمت اجراي چند ده ساله آن را دارند به نمايش بگذارم ولي ميسر نشد، اما طي روز مذكور هنگام عبور از پياده روي مقابل پاركينگ كارون بطرف چهار راه سلمان فارسي شاهد اين بودم كه حداقل در چهار حريم عرضي موازئيك هاي گرانيتي بكار رفته از هم جدا و بصورت تبله شده بالا آمده اند كه حكايت از زير سازي ضعيف آنها داشته كه موجب نشست هاي متوالي شده اند و احتمالا با تحرك بيشتر مردم بر روي آنها و شدت گرماي هوا حريم هاي بيشتري دچار اين نقص خواهند شد همچنين حريم سواره راه بدليل نشست محلهاي حفاري كانالهاي برق و لوله هاي فاضلاب و غيره و حريم فوقاني ايستگاه مترو نشست هاي موضعي داشته كه موجب باز شدن شيار هاي مابين سنگفرش ها و نشست هايي در بعضي از محلها شده است و به وضوح قابل رويت است ، اين در حالي است كه بار ترافيكي مشخص و سنگيني بر روي آنها برقرار نشده مگرنه اوضاع بدتر از اين خواهد گرديد و در سنوات آتي نواقص كار بيشتر نمايان خواهند گرديد.هدف زير سوال بردن و انگشت اتهام به سوي فرد يا دستگاهي نيست گفتار كلي است، چرا نسبت به اجراي دقيق پروژه ها حسب اصول مهندسي و تعهد لازم نسبت به انجام آنها در شهر و ديار خود نداريم مگر هزينه بالغ بر 4 ميليارد تومان مبلغ كمي بوده كه صرف اين پروژه گرديده است؟ مدت زمان مفيد بهره برداري چنين پروژه اي با صرف اين هزينه چند سال بايد باشد ؟ بهتر است نهادهاي تصميم گير و تصميم ساز با دقت و تعهد بيشتري بر اجراي با كيفيت پروژه هاي عمران شهري نظارت داشته باشند تا ديگر شاهد اجراي بي كيفيت يا كم كيفيت آنها نباشيم ، اي كاش مديريت قبلي فرمانداري اهواز در نبود شوراي شهر نظارت بيشتري بر امور عمراني و خدماتي شهر داشت تا شهروندان امروز شاهد بروز چنين مواردي نبودند.

 

Share

www.karoonnews.com
  • تبلیغات

    شبکه اطلاع رسانی دانا شبکه اطلاع رسانی رهیاب